tonttu tarttui oven kahvaan ja veti sen auki. "pukki hoi!" hän huusi ja kääntyi muoria kohden. "missä pukki on minulla on hänelle tärkeä viesti." tonttu katsoi muoria anoen. "pukki on tarkistus kierroksella, hän tulee varmasti kohta. voit antaa sen minulle." muori sanoi ja lennätti ilmoille lämpöisen hymyn. tonttu hymyili takaisin. hän nosti pienen laukun pöydälle ja alkoi kaivaa sitä. "täällä jossain sen pitäisi olla, ja on mulla sullekkin jotain nimittäin kolme korttia." tonttu alkoi mättämään tavaraa pöydälle. meni tovi kunnes hän ulvahti. "se ei ole täällä!" hän alkoi penkoa tavaraa takaisin laukkuun. pieni kyynel tippui tontun poskelta pöydälle. "noh älä nyt kyllä me sen löydämme." muori lohdutti ja halasi tonttua. "mutta se oli niin tärkeä, en olisi saanut hukata sitä." "no voih. mihinkäs se olisi voinut puota?" muori kysäisi ja katsoi tonttua kysyvästi. "varmaankin siinä vaiheessa kun musti siis minun koirani alkoi vetää minua perässäni ja raahauduin perässä." tonttu sanoi. hän mietti ja mietti. "ei oikeastaan muualle. ja voi pupun pöksyt, se on varmaan hautautunut lumeen eikä sitä löydetä enää koskaan.." tontun silmä kulmaan ilmestyi pienet kyyel pisarat. "eikö se todellakaan voi olla muualla?" muori kysyi ja katsoi tonttua suoraan silmiin. "pukki tulee pian, kysytään häneltä olisiko keinoja löytää se kirje."

tuleeko pukki pian? mitä tapahtuu jos pukki ei saa kirjettä ajoissa? mitä kirjeessä voisi lukea? lue seuraava textijoulukalenteri.