Hei olen 15 vuotias tyttö. asun äidin kanssa laukaassa. olen syntynyt maalla, mutta muutin äitini kanssa kaupunkiin kun oli 6-vuotta. nimeni on sini. äitini mielestä kuulun ongelma lapsiin.. isäni kuoli noin puoli vuotta sitten syöpään. elämäni on ollut vain epä onnea ja vastoin käymisiä. unelmoin laulajan urasta, mutta kammoan yleisöä. äitini aikoo siirtää mut sijais kotiin koska ei jaksa kasvattaa mua ite...

 

15.4.11

äiti tuli taas viime yönä kotia pähkä humalassa jonku miehen kaa. aamulla meinasin myöhästyy koulusta ja sain jälki-istuntoa kun olin unohtanut tehdä läksyt (taas). juoksin pysäkille johtavaa tietä. tie oli kostea yöllisen sateen jälkeen. olisin voinut pyöräillä, mutta olin jo myöhässä joten valitsin bussin. pysäkki näkyi jo ja hidastin. pysäkki oli tyhjä, joten istuin penkille. samasa bussi ajoi ohitseni ja pysähtyi heti kun nousin ylös. juoksin kyytiin..

ruokatunnin alussa sain viestin äidiltäni: "tule heti kotiin kun pääset koulusta." toden näköisesti se koski sijais kotia. nakkasin napani täyteen ja lähdin tunnille.

koulun loputtua lähdin kävelten kotiin. mietin minkä laiseen sijais kotiin joutuisin. saisinhan päättää itse mihinkä menisin. ainakin niin luulin, kotiin päästyäni vastaan tuli pihaan pysäköity aika uusi KIA merkkinen auto. punainen väri ei ollut hyvä merkki. astuin sisään ja vastassa oli äiti. ja aika nuori nainen. "hei" sanoin äkkiä. "moi" äiti vastasi, " tässä on siais äitisi jenni."  "tervehdys" nainen tervehti. "mix mun tavarat on tässä?" "siksi koska muutan huomenna lontooseen eikä mulla oo varaa maksaa molempia.." äiti sanoi pian. "aiaa." sanoin ja lähdin ulos.

                                                 JATKUU...