aamu oli pimeä ja kylmä. aurinko oli jäänyt pienelle paussille ja pilvet ympäröivät taivaan sen puolesta. tonttu istui ikkunalla ja katsoi kun isot painavat lumi hiutaleet leijailivat maahan. sitten hän näki jotain ihanaa.  koira juoksi lumi hangessa yrittäen napata lumi hiutaleita. musti hyppi ja pomppi niiden perässä. yritti saada niitä kiinni, sitten musta poni ilmestyi siihen ja alkoi tuuppia mustia. ne alkoivat leikkimään, mutta koira otti liian rajusti leikin ja poni ei tykännyt siitä joten näykkäisi sitä ja juoksi karkuun. koira jäi istualleen jatselemaan ponia kun se pukitti ja laukkasi pois sen luota. sitten se jatkoi leikkiä. tonttu ihasteli näkyä. kalevi ilmestyi hänen taakseen. levitti viltin tämän päälle ja istui itse tontun vierelle. tonttu katsoi häntä vähän aikaan, mutta katsoi sitten muualle. he istuivat hetken. kalevi otti tyttöä kädestä kiinni. "ootko sä koskaan rakastanu ketään?" kalevi kysyi ja katsoi tonttua. "tottakai, mä rakastan mun vanhempia ihan hirveesti." tonttu vastasi ja hymyili kaleville. "ei ku siis.. en mä nyt iha tota tarkottanu. siis rakastanut, sillein niin ku seurustellu?"poika selitti "en,," tonttu vastasi ja katsoi kalevia kysyvästi. "mä rakastan sua, se on totuus ja tahtoisin tietää mitä sä tunnet mua kohtaan?" kalevi sanoi ja katsoi ensin tonttua silmiin kunnes ei enää tahtonut katsoa ja rutisti tämän kättä. "totta kai mä sua rakastan." tonttu sanoi ja halasi kalevia. kalevi etsi tontun silmät ja sitten tämän huulet, kunnes sitten lausui kauniisti mutta herrasmies maisesti "saanko mä suudella sua?" mutta tonttu suutelikin poikaa itse. he olivat siinä hetken kunnes kevin ilmestyi ovelle ja kiljui hirveästi. hän olisi halunut tehdä tuon itse. mutta se täytyisi sanoa ettei tonttu ole koskaan edes piitannut kevinistä, vain kalevista. <3

Lue seuraava textijoulukalenteri